
Dites i refranys de Carnestoltes 1
Dites i refranys de Carnestoltes 2
Dimarts dia 15 de febrer anam al cinema de Manacor a veure la pel.lícula "CRÓNICAS DE NARNIA 3. LA TRAVESÍA DEL VIAJERO DEL ALBA"
SINOPSIS
Lucy i Edmund Pevensie tornen a Narnia amb el seu cosí Eustace Scrubb on es reuneixen amb el Príncep Caspian, per a realitzar un viatge a través de la mar a bord del vaixell real El Viatger de l'Alba. Al llarg del camí es trobaran amb dracs, nans i una banda de guerrers perduts abans d'arribar a la vora del món.
Fes clic a la imatge per veure el trailer de la pel.lícula Fes clic a la imatge per veure les fotografies de la sortida

El que coneixem com corrent elèctric no és una altra cosa que la circulació de càrregues o electrons a través d'un circuit elèctric tancat, que es mouen sempre del pol negatiu al pol positiu de la font de subministrament de força electromotora. Potser hem sentit que el sentit convencional de circulació del corrent elèctric per un circuit és a la inversa, és a dir, del pol positiu al negatiu de la font de FEM. Aquest plantejament té el seu origen en raons històriques i no a qüestions de la física, dut a terme en l'època de formulació de la teoria que explicava la fluïdesa del corrent elèctric pels metalls, ja que els físics desconeixien l'existència dels electrons o càrregues negatives.
Avui, dia 17 de gener és Sant Antoni , el patró dels animals.
Sant Antoni és el Sant dels animals i els beneeix, es demana protecció durant tot l' any.D' aquí ve la festa de les Beneïdes de Sant Antoni.Podríem dir que és el millor amic dels animals.Aquest dia, a molts de pobles es fa una gran festa on hi ha carrosses, els dimonis, molts d' animals, Sant Antoni,...
És una festa popular on feim foguerons i la gent dels poble fa una torrada de llonganissa, botifarrons,...Antigament només es beneïen els animals útils per a les feines del camp, però avui en dia s' estès a la resta d' animals de companyia.
AVUI ENS HA TOCAT A NOSALTRES FER GLOSES DE SANT ANTONI, I LES HEM ACOMPANYADES D'UN DIBUIX AMB L'ORDINADOR. MIRAU ELS RESULTATS!!
RECORDAU QUE HEU DE DUR 7 € PER PAGAR EL MATERIAL DEL SEGON TRIMESTRE
Hem après a fer videos a partir de les fotos que vàrem fer a l'excursió del Far de Ses Salines. Mireu el resultat:
Situades a l'extrem sud de Mallorca, i envoltades per la Reserva Marina de Migjorn, es troben algunes de les platges verges més espectaculars de Mallorca.
Encara que la més famosa és Es Trenc, mereixen especial atenció les platges d'Es Carbó i es Caragol, menys concorregudes per ser només accessibles a peu oa través de la mar.Per accedir a les platges d'Es Carbó i es Caragol, es pot utilitzar el camí que voreja la costa i connecta la Colònia de Sant Jordi amb el Cap de ses Salines. Com excursió, es recomana arribar amb cotxe o un altre mitjà de transport fins al Far de Cap de Ses Salines i continuar a peu fins a la Colònia de Sant Jordi, lloc on, si no es vol fer el camí de tornada a peu, es pot prendre un taxi que ens torni al punt de partida per recollir el nostre vehicle.
Així, un cop situats davant l'imponent Far de Cap de ses Salines, que actualment acull una estació d'investigació costanera de l'IMEDEA, s'agafa el camí estret que es troba a la dreta i es continua en direcció nord-oest cap a la Colònia de Sant Jordi, vorejant la costa. El recorregut total, des del Cap de Ses Salines a la Colònia de Sant Jordi, té una longitud d'uns 8 km i es realitza aproximadament en dues hores més el temps dedicat al descans.Al llarg del recorregut, els punts de més interès són les platges d'Es Caragol, Cala en Tugores, es Carbó, Es Dofí, Can Curt i Es Dols, i els illots de Al Curt, Na Pelada, Na Moltona i Na Guardis.
Tot el circuit és molt agradable, alternant espais de costa rocosa baixa amb terrenys arenosos i algunes zones de pinar on protegir-se del sol. La vegetació pròpia d'aquest hàbitat, les aigües clares de l'entorn i el panorama de l'Arxipèlag de Cabrera a l'horitzó configuren un paisatge inigualable.

Els alumnes els empren bàsicament per connectar-se a internet i així poder cercar informació o bé per conèixer el programari que du instal.lat l'ordinador.
Cal a dir que. contràriament al que es podria pensar, la introducció d'aquest element a l'aula, lluny de distreure'ls, els aporta "molta motivació, perquè els atreu molt i estan molt concentrats". Les noves tecnologies a classe s'emmarquen dins el projecte del Ministeri d'Educació Escola 2.0, malgrat que a les Illes Balears el seu desplegament rep el nom de Xarxipèlag 2.0.
Els miniportàtils pesen 1,1 kg i tenen una pantalla de 10,1 polsades per tal que siguin tan manejables com sigui possible per part dels joves alumnes. S'hi ha instal·lat el sistema operatiu Linux i programari lliure (Open Office, Gimp i Ubuntu).
De moment no hi ha hagut problemes amb els ordinadors pel que fa a temes tècnics i tots els infants poden seguir les explicacions pefectament a través dels ordinadors. En altres comunitats autònomes on també s'ha començat a introduir l'ús dels portàtils de manera individualitzada dins l'aula, les famílies en paguen una part del cost i els infants poden endur-se'ls a casa, ja que és de la seva propietat i responsabilitat. A Balears, les famílies no han de pagar absolutament res; ara bé, els ordinadors queden a l'aula.
La part tècnica a l'aula es complementa amb una pissarra digital interactiva, d'1,95 cm de diagonal i dotada amb tecnologia tàctil; un projector de distància curta i un ordinador de sobretaula per al professorat amb el comandament de la pissarra digital -amb el mateix sistema operatiu i programari que els portàtils dels estudiants.


3. Obrir el programa d’edició d’imatge GIMP (el trobaràs a Gràfics-GIMP)
Amplada: 60,04 mm
Alçada: 45,03 mm
La primera pàgina ha de ser la portada, i en aquesta hi ha d'aparèixer el títol del projecte, el nom de l'alumne, l'escola, el curs, l'assignatura, la data d'entrega i el nom de la mestra a qui va dirigit.
La segona pàgina ha de ser un índex on hi hagi els diferents blocs que s'ha comentat al treball i la pàgina allà on els podem trobar. (Veure els índex que hi ha al llibre de música).
Contingut del treball. Aquí és allà on hi va la informació organitzada en diferents blocs.
Quan acabau d'exposar el contingut hem d'afegir darrera, abans de la bibliografia els exercicis del quadernet (les fotocòpies que hem treballat a classe).
Bibliografia. Aquest punt fa referència als llocs on hem cercat la informació, els noms dels llibres, les pàgines web d'Internet (recordau que si posau pàgines web d'Internet a devora hem d'anotar el dia que vareu fer la consulta).
La darrera pàgina de totes ha de ser un foli en blanc.
NOTA IMPORTANT: la presentació del treball. El treball no ha de venir sols amb una grapa, els folis han d'estar protegits per tal que no s'espenyi. Com els protegim? Amb una portada i contraportada forta de cartolina, plastificat, enquadernat, etc... Això va a gust de cadascú i després si voleu sí que podeu posar tres grapes al costat esquerre. En darrer lloc dir que el treball ha d'estar fet a ordinador (faré excepcions en el casos justificats).
TÍTOL: MÚSICA I BALL.
ÍNDEX:
Teoria.................................pàg.
Audicions...........................pàg.
Flauta..............................
Cançons..............
Nadal...........................
Opinió personal..........
Bibliografia................
CONTINGUT DE CADA BLOC:
Teoria.El ball, vestuari, la rumba, el tango, el bandeó, la nota mi', figures rítmiques i la seva duració, el vals
Audicions.- Qualsevol nit pot sortir el sol.
- Mis Buenos Aires querido.- Al bell Danubi blau (dansa).Hem fet aquestes tres audicions, de cada una d'elles podeu comentar: l'argument, els personatges, l'autor, què has sentit quan l'has escoltada, si t'ha agradat o no, etc..
Flauta.Explicar una mica què és, com és, com es fa sonar, què has aprés, com es toca cada nota (digitació), cançons que has aprés a tocar, si t'agrada tocar la flauta, si trobes que és fàcil o difícil, etc...
Cançons.- Tango del poll.- Tothom a dansar.
Nadal.La teva nadala, altres nadales que coneguis, la relació de la música i el Nadal, etc..
Opinió personal.Si t'ha agradat, si has aprés molt, què és el que t'ha agradat més, què és el que no t'ha agradat, què esperes pel segon i el tercer trimestre, etc.. (tot el que hem volgueu dir).
Bibliografia.
ÀNIMS QUE ÉS FÀCIL. RECORDAU QUE NO ÉS UN TREBALL TANCAT JO AQUÍ VOS HE DONAT IDEES PERÒ HO PODEU FER COM VOLGEU SEMPRE QUE HI APREREIXI EL QUE HEM TREBALLAT AQUEST TRIMESTRE.